Ingrediente:

  • 1 file de somon
  • sare si piper, dupa gust
  • 1 lingura de ulei de masline
  • 1 lingura de suc de lamaie
  • 1 lingura de ierburi aromatice (optional)

Mod de preparare:

  1. Preincalziti cuptorul la 180 grade C.
  2. Curatati si spalati fileul de somon si asezati-l intr-o tava de cuptor.
  3. Condimentati cu sare, piper si ierburi aromatice daca doriti.
  4. Stropiti cu ulei de masline si suc de lamaie.
  5. Introduceti tava in cuptor si coaceti pentru 20-25 de minute, sau pana cand carnea este frumoasa si aurie.
  6. Serviti cu garnitura preferata si bucateati frunze de spanac sau salata verde si lamaie dupa preferinta.

Somonul este una dintre cele mai populare si apreciate specii de peste, cu un gust delicat si textura moale. Este bogat in acizi grasi omega-3, proteine, vitamine si minerale, fiind un aliment sanatos si nutritiv.

La cuptor, somonul se poate prepara intr-o varietate de moduri, dar una dintre cele mai simple si populare metode este aceea de a-l coace cu putine condimente si ulei de masline. Acest fel de mancare este foarte versatil si poate fi servit cu o varietate de garnituri, cum ar fi orez, cartofi, legume sau salate.

Inainte de a incepe sa gatiti somonul, asigurati-va ca il curatati si il spalati bine. Apoi, asezati fileul intr-o tava de cuptor si condimentati-l cu sare, piper si ierburi aromatice dupa gust. Uleiul de masline si suc de lamaie vor adauga un plus de aroma si vor ajuta la mentinerea umiditatii si a texturii carnei in timpul coacerii.

Introduceti tava in cuptorul preincalzit si coaceti somonul pentru 20-25 de minute, sau pana cand carnea este frumoasa si aurie. Timpul de coacere poate varia in functie de grosimea fileului si de preferintele personale, asa ca este bine sa verificati din cand in cand carnea cu o furculita sau o scobitoare pentru a vedea daca este gata.

Cand somonul este gata, scoateti-l din cuptor si lasati-l sa se odihneasca cateva minute inainte de a-l servi. Puteti servi somonul cu o garnitura de orez sau cartofi, sau cu legume coapte si salata verde. Sau puteti adauga frunze de spanac sau lamaie pentru a adauga un plus de aroma si vitamina C.

In concluzie, somonul la cuptor este un fel de mancare delicios si sanatos, usor de preparat si versatil in ceea ce priveste garniturile. Este o alegere perfecta pentru o cina rapida sau pentru o masa speciala.

Un alt beneficiu al somonului la cuptor este ca acesta poate fi personalizat in functie de preferinte si nevoile alimentare. De exemplu, daca sunteti preocupat de continutul de grasimi, puteti opta pentru file de somon cu grasime redusa sau puteti inlocui uleiul de masline cu o cantitate mai mica de ulei sau cu un amestec de iaurt si ierburi.

In plus, puteti adauga legume precum ceapa, rosii sau ardei pentru a adauga mai multa savoare si a creste continutul de nutrienti. La fel de bine puteti adauga ierburi precum cimbru, busuioc sau patrunjel pentru a adauga aroma si a imbunatati gustul.

Somonul la cuptor poate fi si un aliment foarte bine adaptat pentru diete de slabire sau pentru persoanele care vor sa-si mentina o dieta sanatoasa. Este bogat in proteine si acizi grasi omega-3, care ajuta la mentinerea masei musculare si la controlul poftei de mancare, si este scazut in calorii si grasimi.

In plus, somonul la cuptor poate fi pregatit cu usurinta in avans si pastrat in frigider pentru a fi reincalzit si servit mai tarziu, ceea ce il face o alegere ideala pentru masa de pranz sau cina de la serviciu.

In concluzie, somonul la cuptor este un aliment versatil si sanatos, care poate fi preparat intr-o varietate de moduri pentru a se potrivi cu preferintele si nevoile alimentare ale fiecaruia. Este o alegere excelenta pentru a fi inclusa in dieta ta pentru a beneficia de nutrientii esentiali si gustul delicios.

Poftă bună!

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*